Loading...

اخبار

اسپنسر ؛ رباتی که می خواهد به مسافران سردرگم در فرودگاه کمک کند!

نوشته شده در : 2015/11/28 - 12:36
اگر اهل مسافرت هستید و گذرتان به فرودگاه آمستردام افتاده باشد احتمالا تائید می‌کنید که پیدا کردن مسیر در فرودگاه اسخیپول آمستردام طاقت‌فرساست و ترمینال ترانسفر این فرودگاه به سردرگم کردن مسافران شهرت دارد. اما ظاهرا مسئولان این فرودگاه برای حل این مشکل دست به دامن ربات‌ها شده‌اند.

ربات راهنمای فرودگاه

 

مسئولان این فرودگاه برای جلوگیری از سردرگمی مسافران فرودگاه روباتی با نام اسپنسر را به خدمت خواهند گرفت تا مسافران را میان گیت‌ های فرودگاه راهنمایی کرده و راه را به آنها نشان دهد.

 

این روبات از آخر این هفته به مدت یک هفته در این فرودگاه پرسه زده و به مسافران خدمت خواهد کرد تا مشکلات احتمالی استفاده از آن تشخیص داده شده و برطرف شود تا نهایتا در اسفند ماه به طور دائم به خدمت گرفته شود.

 

ربات راهنمای فرودگاه

 

این روبات که قواره‌ای شبیه به مهره‌های شطرنج دارد و از یک صفحه نمایش لمسی برای استفاده مسافران بهره می‌برد، از سیستم رهیاب به کمک نقشه داخلی ساختمان و استفاده از لیزر برای تشخیص دیوارها و موانع و جهت‌یابی بهره می‌برد.

 

این پروژه ابتکاری در واقع از سوی شرکت هواپیمایی هلندی KLM برای کاهش از دست دادن هواپیما برای مسافران در حال ترنسفر در طول مسیرهای هوایی به خاطر گم کردن راه و پیدا نکردن گیت مورد نظر ارائه شده و حالا محققان و صاحبان صنایع هوایی در 5 کشور اروپایی را در ساخت این روبات شریک کرده است.

 

در ادامه می توانید ویدئوی منتشر شده از این ربات را مشاهده نمایید :

 

 

 

دسته : تکنولوژی منبع : farnet بازدید : 2282
برچسب ها : ربات

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!